Toyota Nation Forum banner

1 - 20 of 36 Posts

·
Registered
Joined
·
63 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
1st 2004 Solara with Vertical Doors

Sup guys?

This has been one long awaited project for me. It's been in planning since Feb. Took 1 day to complete. It was finished on Friday 08/20/04. Enjoy guys.

More pics from my site.
http://www.cardomain.com/memberpage/491339/6



Here's Luc's s/c camry...VERY FAST....haha. Luc meet up with me on Saturday and was a great friend and tour guide for the city of Chicago. Thanks again bro!


Sto, hope you don't mind for the pic below. Very nice job man! Good to have meet you as well.



P.S. Mods...I hope I'm postin this in the right place. I tried to edit my intro post but something was wrong. If not, just let me know. Thanks...Michael
 

·
Registered
93 Camry V6 LE
Joined
·
6 Posts
Looks very very good.
 

·
TN's Resident Car Whore!
'95 DSM Eclipse RS
Joined
·
5,979 Posts
That looks great. You wouldn't even know it didn't come that way fromt he factory.
 

·
LiL KareBear
Joined
·
218 Posts
:mad: - Micheal I hate u !! lol Ur car looks so nice...
 

·
Registered
Joined
·
361 Posts
Wow, been wanting to do this for a while now. Think you can take some close up pictures of the hinges, so i can see how they work? Did you weld them on your car or just screw them in? Love it

Shuluke
 

·
TRD Guy
Joined
·
588 Posts
yes looks really good
 

·
Mr. Toyota
Joined
·
140 Posts
OMG dude, I am going to drive down to Ky to see that as soon as I have oil pressure again! :eek: :eek: :eek:
 

·
Gen 4 XLE v6
02 Toy Solara V6 MT
Joined
·
3,192 Posts
i like vertical doors, and your car does look hot...its not my cup of tea! Would look really hot w/o silver mesh and w/o chrome wheels. I'd lower it..but i don't know how the vertical doors would work if the car was lowered.....??? :dunno:
 

·
Banned
2006 Lincoln Zephyr
Joined
·
1,290 Posts
Well normally I don't like those type of doors or spinners but it does look really good on your car. :thumbup:
 

·
Registered
Joined
·
63 Posts
Discussion Starter #19 (Edited)
Thanks

Thanks for da props everyone!

Just wanted to answer a few quetions:

shuluke said:
Wow, been wanting to do this for a while now. Think you can take some close up pictures of the hinges, so i can see how they work? Did you weld them on your car or just screw them in? Love it

Shuluke
I'll try to get more pics when I have time. It's direct bolt on, no welding needed.


hypeman said:
looks real nice :thumbup:

are those spinners? :p:
Those are 20s Donz Lucianos with a 2 - 2 1/2 inch deep dish, they are not spinners.


TadS said:
OMG dude, I am going to drive down to Ky to see that as soon as I have oil pressure again! :eek: :eek: :eek:
Tads, I'm heading back to Schaumburg, IL soon to have some other stuff done. Perhaps we can have another meet...


jhbhatia said:
i like vertical doors, and your car does look hot...its not my cup of tea! Would look really hot w/o silver mesh and w/o chrome wheels. I'd lower it..but i don't know how the vertical doors would work if the car was lowered.....??? :dunno:
I'm working on something else to have the car lowered...


Phi said:
Mike, that's nutz! I luv it!

So is there a kit avail or was there some custom work involved?
Phi,

I'm working on getting a kit for those of you with Gen 2 solaras. Don't thank me just yet. More meetings to see if the demand is even there.


Fresco Bob said:
decah.net is the link. no cutting, drilling or welding neccessary.

is it worth $1600US?
Bob,

How are you? Anyways...Is it worth it?....hmmmm...I'll let you answer that one. But let me just say this much, if you're looking for a jaw droppa...this will definitely do it. Don't forget the installation pricing...lol



Thanks again everyone!:cool:
Michael

P.S. I didn't want to post a bunch of replies, so I hope this will suffice.
 

·
Bootyologist
2004 Toyota Camry LE
Joined
·
1,531 Posts
how much did that cost?
 
1 - 20 of 36 Posts
Top