Toyota Nation Forum banner

Tail Light Removal...DIY w/ pics; 56k watch out now!!

64208 68
WITHOUT having to take off rear bumper. It was a little bit tricky, but I didn't want to have to deal with the bumper removal.

Someone scraped the corner of my bumper with their vehicle....at the same time, it cracked the lens of my px side tail light.

Got a new one from Ebay, and here's the install with a few pics.

Hope this helps anyone who has to change that crap out.

--------------------------------


Step 1: Pop the trunk




Step 2:

Remove trunk lining to gain access to the spare tire








Step 3: Unscrew the "Grocery hook"...careful when pulling out. It popped me in the eyeball.






Step 4: Peel back trunk liner to gain access to the bulbs and the three screws that hold the lens housing in place;






Step 5: Unscrew the 3 screws that hold the housing in place. DO NOT DROP THE NUTS...LoL




Step 6: Once the 3 nuts have been removed, you can gently shimmy out the light.



Step 7: Tail light removed.



Step 8: Picture of new Ebay light. Its aftermarket, but you cannot tell the difference unless you look at the manufacturing numbers.



Step 9: Put new light in exactly how you took it out, and reverse your disassembly steps for re-assembly.

All done!! (don't forget to plug your bulbs back in too)



I have an extra tail light now for anyone who wants it for experimental purposes. It has a slight crack in the lens. If you want it, all I ask is that you pay shipping. PM me anytime.

Hope this was helpful :thumbup::thumbup:
1 - 20 of 69 Posts

· Registered
Joined
·
325 Posts
Natedogg's got that covered... i sent him my set of tails for him to work on... i'm still trying to work out a deal with kemixn, the one from bahrain
haha don't hold your breath tho, for when it will get done.

although this write up helps me with not removing my bumper ... :)
Net, what did you start to use to cut the one light ?


i might double the length that it took Netforcer to send me the tails, ot get them done..... especialy with my porch addition this spring to the house.
we will see :)
 

· Not-So-New TN User
2007 Toyota Camry SE
Joined
·
5,606 Posts
haha don't hold your breath tho, for when it will get done.

although this write up helps me with not removing my bumper ... :)
Net, what did you start to use to cut the one light ?


i might double the length that it took Netforcer to send me the tails, ot get them done..... especialy with my porch addition this spring to the house.
we will see :)
hahaha... that was due to my laziness and then losing it along the way... if you set you mind to it... you'll get it done

Also, i used a variable speed dremel to cut it

good luck
 

· Baby's got a new skirt
2007 Camry LE
Joined
·
2,397 Posts
Discussion Starter · #14 · (Edited)
I've got a Japanese model bro.

Its not a screw, its a small plastic black tab under the light that runs into a gray "raised lip"...that part is also tiny.

That is what keeps catching. If you lift the light up while you wiggle it out, the two tabs won't catch eachother, and out the light comes.

Might be the same for Australia's? I dont know.
 

· Here and there...
Camry 07
Joined
·
5,866 Posts
I know some people are experimenting with an LED retro.

Hopefully we can find a solution to our desires. :lol:
Ebumdude,
I just want to "THANK YOU" for this thread. I was able to removed my tail lights with your DIY. :thumbup: This forum rocks. :clap:
 
1 - 20 of 69 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top