Toyota Nation Forum banner

1 - 19 of 19 Posts

·
Newbie One Kanobi
2003 Toyota ECHO!!
Joined
·
8,984 Posts
Discussion Starter #1
I'm surprised no one has posted this one yet, I know its a "concept" but...anyway I think its certainly an improvement over the current gen which should be a give in as its the "new and Improved." I like that its aggressive, although the front (grill) and somewhat of the profile remindes me of the Dodge Avenger in some respects, but otherwise this car holds its own. I like it!:thumbup:
With the current and previous gen Accord I wasn't really a fan of the 4-door but the 2-door is soooo sexy! I love the 2-door Accord I think it looks sharp (IMO).

What do you guys/gals think?

http://www.leftlanenews.com/2007/01/08/2008-honda-accord-coupe-concept-unveiled/
 

·
FJ nut
Joined
·
2,185 Posts
It is a concept so who knows what exactly the US will get.

Besides I like 4 door cars and I wanna see the preview of the 4 door one.

I have never liked the AMERICAN accords since 1998 when they SEPERATED it into TWO. One for the US/Australian market ??? and the smaller ORIGNAL version for the rest of the world.. Acura TSX here in USA.

I wish they had kept he original Accord as Accord instead of sending it here as the TSX and making a bigger car and also calling it Accord. :disappoin


Accords are nice but I like Camrys better.
 

·
I don't sugarcoat!!
1995 Camry LE Coupe
Joined
·
393 Posts
I'd hit it. :naughty:

It goes back to the 98-02 Coupes with the edgy lines. I thought the current generation coupe became too soft and rounded.
 

·
Registered
Joined
·
1,146 Posts
"Hyundai called they want their Tiburon back." Hahaha...

Mitsubishi front+Pontiac G6 Rear+Tiburon body=not good. Did Honda not listen to their customers? Honda still freaking leave toooo much space in the back. and the car is boxy like Nissan. I hope the production model isn't boxy, that's for Nissan, ugly IMHO. Recent Accord Coupe was all smooth and nice.
 

·
TN の がしょう
2015 Camry XSE V6
Joined
·
7,630 Posts
Everyone has their style.

If you don't like, design the one you want and send it to Honda.

Is it just me or does the front look like a stretched Volvo? The rear resembles too much of the RL to be sporty. Then again, it's a concept but most concept designs are carried over to production.
 

·
it is what it is
07 Camry SE
Joined
·
2,294 Posts
aznstylez said:
"Hyundai called they want their Tiburon back." Hahaha...

Mitsubishi front+Pontiac G6 Rear+Tiburon body=not good. Did Honda not listen to their customers? Honda still freaking leave toooo much space in the back. and the car is boxy like Nissan. I hope the production model isn't boxy, that's for Nissan, ugly IMHO. Recent Accord Coupe was all smooth and nice.
Thats not a 2008 Tiburon. My bad:confused:
 

·
08 XR
Matrix XR
Joined
·
672 Posts
sweet tsx lamps with a is250 front profile, 2006 bmw 330ci side profile, with a dodge soemthing rear end.. sweet they're playing again with photoshop
 

·
Registered
Camry
Joined
·
6,925 Posts
RAV4EVR said:
It is a concept so who knows what exactly the US will get.

Besides I like 4 door cars and I wanna see the preview of the 4 door one.

I have never liked the AMERICAN accords since 1998 when they SEPERATED it into TWO. One for the US/Australian market ??? and the smaller ORIGNAL version for the rest of the world.. Acura TSX here in USA.

I wish they had kept he original Accord as Accord instead of sending it here as the TSX and making a bigger car and also calling it Accord. :disappoin


Accords are nice but I like Camrys better.
The 98-02 models in North America looked exactly the same as those elsewhere except that the North American version was bigger....I went to Hong Kong and saw a 98-02 Accord and thought WTF because it was so small. Honda needs the Accord in it's current size to compete with Camry, Altima, Fusion, etc. The mid-size car segment is a huge market here and Accord is a trusted name plate. Introducing a mid-size car using the Inspire name seems somewhat like marketting suicide since Accord and Camry have been competitors for the past 20 years or so.

The name is well known and it works, so there is no reason to change it.
 

·
Every road's a playground
2000 camry ce
Joined
·
1,338 Posts
Is it just me or does the front look like a stretched Volvo? The rear resembles too much of the RL to be sporty. Then again, it's a concept but most concept designs are carried over to production
thats what i thot. looks like 3 cars in one, doesnt flow at all
 

·
Carzz R Xpensive!!111
Joined
·
1,223 Posts
it looks like it should have 700,000 horsepower....at the wheels.

every ricer boy and girl in the world is going to be all over this thing. i love the way it looks, but it just doesn't look like a honda to me. i'd like to see the 4dr personally!
 

·
TN's Resident Car Whore!
'95 DSM Eclipse RS
Joined
·
5,979 Posts
I'm loving it. Hopefully it looks something like this when it comes out
 

·
Registered
Joined
·
735 Posts
felkajamine said:
i love the way it looks, but it just doesn't look like a honda to me.
That might be exactly what they were going for!

That's a great looking car. It looks like they borrowed the ridgeline grill?
 

·
FJ nut
Joined
·
2,185 Posts
touringcamry said:
The 98-02 models in North America looked exactly the same as those elsewhere except that the North American version was bigger....I went to Hong Kong and saw a 98-02 Accord and thought WTF because it was so small. Honda needs the Accord in it's current size to compete with Camry, Altima, Fusion, etc. The mid-size car segment is a huge market here and Accord is a trusted name plate. Introducing a mid-size car using the Inspire name seems somewhat like marketting suicide since Accord and Camry have been competitors for the past 20 years or so.

The name is well known and it works, so there is no reason to change it.
Yes I know.
 

·
That Acura Guy
Joined
·
2,383 Posts
Hmm I odnt know what to say about it..I'm split. They should just bring back the early 90s Accords :lol:
 

·
Toyota 4 Life
Supra and Camry
Joined
·
983 Posts
....... to much going on, typical honda always trying to out look every one. lol and it never works, want until the cam coupe comes out........
 

·
Banned
2007 Toyota Camry SE
Joined
·
698 Posts
I agree Travis. And I am so tired of Honda making all their cars look like Acura rejects. This car looks like so many cars melted into one. And why does it seem like everyone sweats off Toyota. Now everyone is incorporating projectors into their cars??? What a big coincidence. Honda is so unoriginal but Nissan is worse. It amazes me how people bash Toyota for so many reason when IMO Honda and Nissan are as unrevolutionary as they come and make cars that definitely copy-cat everyone else. UGLY HONDA!
 
1 - 19 of 19 Posts
Top