Toyota Forum banner

Weet iemand een gemakkelijke manier om een zonnescherm voor de achteruitrijcamera te plaatsen?

370 views 9 replies 3 participants last post by  Sandman1221  
#1 ·
Bij daglicht kan ik de achteruitkijkcamera niet goed zien, omdat het licht het scherm van de achteruitkijkcamera wegspoelt. Ik heb erover nagedacht om iets van stevig plastic te maken en de cd-sleuf te gebruiken om de zonwering in te schuiven.

Weet iemand een aftermarket zonwering die werkt?

#4 ·
Vraag is waarom? de mijne doet dat niet. Je zou wat 5 cm breed Gorilla tape kunnen gebruiken om een schaduw te maken door de tape over zichzelf te vouwen, waarbij je 0,6 cm bloot laat om het boven de camera aan de achterklep te bevestigen. De tape gaat lang mee.
Omdat onder veel omstandigheden de schittering van het scherm het onmogelijk maakt om het beeld voor welk gebruik dan ook te zien.

#6 · (Edited)
Ik sneed een stuk plastic uit een oude röntgenfilm van 3" diep en 7" breed, en schoof het in de dunne opening tussen de multifunctionele unit en het dashboard (opening net boven de CD-sleuf), het paste strak en was stijf genoeg om recht uit te steken. Het stuk van de röntgenfilm heeft geen afbeelding erop, dus het is donkergrijs, past bij de interieurkleur! Zal morgen zien hoe het werkt. Ik heb het zo gemaakt dat het tussen de twee knoppen aan weerszijden van het scherm past, zal zien of dat breed genoeg is. Op die manier zijn de knoppen gemakkelijk te gebruiken, omdat er geen film boven zit.

Bedankt voor het bespreken van dit probleem, ik heb er tot nu toe gewoon mee geleefd.

#8 ·
Die schaduw werkte geweldig! Soms als ik begin uit te parkeren, is het scherm aanvankelijk in de schaduw, maar dan als ik achteruit rijd en draai, komt er direct zonlicht op een deel of het hele scherm, deze schaduw stopt dat! Ik merkte wel dat er soms een klein wigje zonlicht aan de onderkant van het scherm was, dus ik maakte een bredere schaduw, 8-1/2 inch, moest een uitsnijding maken in de rand die in de dashboardkloof ging, maar nu heb ik volledige zonbescherming voor het scherm. Het maakt echt een groot verschil, het is nu heel gemakkelijk om te zien wat er achter me is.

#10 · (Edited)
Oké, laatste update, de volledige breedte schaduw is veel beter, nu schijnt er geen zon op het scherm. Ik had de kofferbak en de achteruitrijcamera geraakt met de garagedeur, waardoor deze een beetje bekrast raakte. Gebruikte 1000 grit nat schuurpapier om de krassen te verwijderen, daarna gepolijst met een koplamp polijstmiddel. Nu heb ik bij het achteruitrijden een heel duidelijk zicht zonder verblinding door de zon, een grote verbetering!