Toyota Forum banner

Dźwięk stukania/pukania/trzaskania podczas gwałtownego przyspieszania i hamowania

2 reading
25K views 23 replies 15 participants last post by  zlightningmaster  
#1 · (Edited)
Hej, chłopaki, mam nadzieję, że możecie mi pomóc zawęzić problem, który mam od 18 miesięcy. I wydaje się, że żaden mechanik nie może tego rozgryźć.

Zawsze, gdy przyspieszam na tyle, że można poczuć całkowitą zmianę ruchu, słyszę ten dźwięk stukania dochodzący ze środka lub strony pasażera samochodu. Moja żona myśli, że to brzmi jak trzask. Słyszę ten dźwięk również wtedy, gdy hamuję na tyle mocno, że można poczuć nagłe przesunięcie do przodu. Jeśli hamuję w spokojnym tempie lub stopniowo, nigdy się to nie zdarzy, tylko wtedy, gdy mocno nacisnę na hamulce, aby spowodować przesunięcie do przodu.

Rzeczą, którą zauważyłem, jest to, że kiedy przyspieszam, mogę manipulować dźwiękiem, jednak nie mogę manipulować dźwiękiem, dopóki nie zahamuję/zwolnię, po zahamowaniu mogę ponownie przyspieszyć, aby wywołać dźwięk. To samo dotyczy hamowania, po zahamowaniu nie mogę ponownie manipulować dźwiękiem, dopóki znowu nie przyspieszę. Mam nadzieję, że to ma sens.

Zauważyłem to również, gdy powoli podjeżdżam na miejsce parkingowe i wjeżdżam na nie tyłem, a nie na nierównościach.

Nigdy nie usłyszę tego dźwięku, jeśli robię to przy prędkościach większych niż 50 mph.

Dźwięk jest mniej częsty w chłodniejszą pogodę, a bardziej częsty w cieplejszą pogodę.

Słyszę ten dźwięk, gdy przejeżdżam przez nierówności, ale zdarza się to losowo i niezbyt często. Nigdy nie mogę manipulować dźwiękiem podczas przejeżdżania przez nierówność. Jest to całkowicie losowe i może zdarzyć się około 10% czasu.

To tak, jakby dźwięk pojawiał się, gdy następuje nagła zmiana ruchu.

Zastanawiałem się, czy to mocowania silnika, jednak nie odczuwam wibracji silnika, jest niewielki ruch w silniku podczas zmiany biegów, ale niewielki ruch jest normalny, jak rozumiem.

Oto film z dźwiękiem.
 
#4 · (Edited by Moderator)
Czy ktoś sprawdził wszystkie mocowania silnika?
Jaki rok i ile mil?
Wspomniałeś o 18 miesiącach, czy coś było serwisowane lub wymieniane w celu rozwiązania problemu?
2015 toyota camry se.
Około 79 tys. mil. Kupiłem go przy 33 tys.
Powiedziano mi, że moje amortyzatory są złe, więc wymieniłem je sam, ale to nie rozwiązało problemu. Więc je zdjąłem i zwróciłem części. Stare części wyglądały dobrze, bez uszkodzeń, nic nie przeciekało.
Żaden z mechaników, do których go zabrałem, nie powiedział nic o mocowaniach silnika.
Gwarantuję, że to tuleja zawieszenia. Sprawdź przeguby kulowe, tuleje wahaczy, amortyzatory pod kątem wycieków itp.
Amortyzatory i przegub kulowy są w porządku, o ile wiem, tuleje też były w porządku, ale sprawdzę jeszcze raz dziś po południu.
 
#5 ·
Więc nie musisz wciskać hamulców, aby dźwięk się pojawił?

Jeśli rozpórki są w porządku, a przeguby kulowe nie są luźne, sprawdź również mocowania silnika, a także okrągłą tuleję "pączka" na przednich dolnych wahaczach, sprawdź, czy nie zostały oderwane z obudowy.

Tuleja Sweeneyp'a jest nadal przymocowana, ale tylko z dużą ilością pęknięć.
 
#6 ·
Oto film z dźwiękiem.

Czy więc nie musisz naciskać hamulców, aby dźwięk wystąpił?

Jeśli rozpórki są w porządku, a przeguby kulowe nie są luźne, sprawdź również mocowania silnika, a także okrągłą tuleję "pączka" na przednich dolnych wahaczach, sprawdź, czy nie są oderwane w obudowie.

Tuleja Sweeneyp jest nadal przymocowana, ale tylko z dużą ilością pęknięć.
Image

Czy to może powodować wiele stukających dźwięków?

Czy to może powodować wiele stukających dźwięków?
To bardziej, gdy mocno hamuję, aby spowodować przesunięcie samochodu do przodu.
 
#7 ·
Przesłuchałem wideo. Zastanawiam się, czy to luźny przedmiot obijający się w kanale wentylacyjnym? Ponieważ ten hałas występuje nie tylko podczas hamowania, ale także podczas przyspieszania i na wyboistych drogach. Brzmi to prawie tak, jakby metalowy przedmiot ślizgał się i uderzał w jakieś ograniczenia.

Czy to mogą być mocowania silnika uderzające o swoje metalowe ograniczniki? Nie wiem.

Może niech twoja żona posłucha przy środkowych otworach wentylacyjnych, żeby sprawdzić, czy hałas dochodzi stamtąd. Albo pod deską rozdzielczą po stronie pasażera.

Możesz również posłuchać na zewnątrz, gdy ona mocno hamuje. Nie jedź za szybko i bądź bardzo ostrożny w pobliżu poruszającego się samochodu. Tylko po to, żeby dowiedzieć się, czy hałas dochodzi z zewnątrz, czy z wnętrza pojazdu.
 
#9 ·
Zauważyłem po twoim filmie, że jesteś z Utah! Myślę, że to mocowania silnika. Miałem inny samochód, który zachowywał się tak samo i to były mocowania silnika. Teraz jedyne, co mnie martwi, to jeśli to mocowania, dlaczego tak wcześnie się zepsuły? Zazwyczaj psują się dopiero po pewnym czasie. Niech ktoś stanie na zewnątrz samochodu z otwartą maską i patrzy na silnik, podczas gdy ty lub ktoś inny jesteście w samochodzie i trzymając hamulec i na biegu, dodajcie trochę gazu (w zasadzie hamowanie z mocą) i zobaczcie, czy silnik nadmiernie się porusza w komorze. Jeśli tak, to wiesz, że masz złe mocowania.
 
#10 ·
Mam Camry XLE z 2016 roku od nowości, ma ten sam dźwięk, od nowości. Słyszę to tylko podczas wjeżdżania i wyjeżdżania z podjazdu pod kątem, aby uniknąć ocierania spodu przedniego zderzaka ze względu na wysokość pojazdu i kąt nachylenia podjazdu. Zawężenie obszaru dźwięku wydaje się pochodzić z szyberdachu po stronie pasażera, ponieważ nadwozie wygina się podczas pokonywania najbardziej stromego odcinka podjazdu pod kątem. Nie wiem, czy to w jakikolwiek sposób pomoże w znalezieniu źródła hałasu. Jeśli Twój pojazd ma szyberdach, może to być miejsce, w którym warto szukać, jeśli nadwozie samochodu wygina się lub wygina, gdy słyszysz dźwięk. Mechanicy Toyoty nie mogą nic znaleźć, mam 60 000 mil na samochodzie od nowości i wciąż nie mogę znaleźć źródła.
 
#11 ·
Sprawdź łożyska kolumn resorujących na górze każdego wału kolumny resorującej i (jak sugerował Wigyota) poproś pomocnika o sprawdzenie, czy nie ma ruchu podczas odwracania obciążenia układu napędowego.

Pomocnik może zobaczyć i/lub usłyszeć, gdzie występuje nadmierny ruch.
 
#14 ·
Ludzie, próbowałem kilka razy pompować klocki hamulcowe, używając większego nacisku stopy. Spowodowało to skrzypienie po pełnym wciśnięciu. Wydaje się, że zmniejsza to głośność i częstotliwość stukania. Od czasu do czasu nadal słyszę ciche stukanie podczas hamowania. Zdecydowanie poprawa. Bardzo podejrzewam, że jest to problem ze zużyciem/tolerancją klocków hamulcowych/zacisków. Mój samochód ma obecnie około 21 tys. mil, zauważyłem to dopiero niedawno.
 
#15 ·
Myślę, że to przegub wewnętrzny, przynajmniej u mnie ma dość duży luz, a komentarz do filmu na YouTube również to mówił: "Odkryłem, że wewnętrzny przegub CV, który zaczyna się psuć, wyda dźwięk stukania podczas jazdy, gdy zdejmujesz nogę z gazu, a następnie przyspieszasz. Usłyszysz jedno stuknięcie. Większość ludzi tego nie słyszy, ponieważ mają włączone radio lub klimatyzację."
 
#17 ·
Hej, mam nadzieję, że możecie mi pomóc zawęzić problem, który mam od 18 miesięcy. I wydaje się, że żaden mechanik nie może tego rozgryźć.

Zawsze, gdy przyspieszam na tyle, że można poczuć całkowitą zmianę ruchu, słyszę ten dźwięk stukania dochodzący ze środka lub strony pasażera samochodu. Moja żona myśli, że brzmi to jak trzask. Słyszę ten dźwięk również wtedy, gdy hamuję na tyle mocno, że można poczuć nagłe przesunięcie do przodu. Jeśli hamuję w spokojnym tempie lub stopniowo, nigdy się to nie zdarzy, tylko wtedy, gdy mocno nacisnę na hamulce, aby spowodować przesunięcie do przodu.
Jedną z rzeczy, które zauważyłem, jest to, że kiedy przyspieszam, mogę manipulować dźwiękiem, jednak nie mogę manipulować dźwiękiem, dopóki nie zahamuję/zwolnię, a kiedy zahamuję, mogę ponownie przyspieszyć, aby wywołać dźwięk. To samo dotyczy hamowania, kiedy zahamuję, nie mogę ponownie manipulować dźwiękiem, dopóki znowu nie przyspieszę. Mam nadzieję, że to ma sens.
Zauważyłem to również, gdy powoli podjeżdżam do miejsca parkingowego i wjeżdżam tyłem na to miejsce, a nie na nierówności.
Nigdy nie usłyszę tego dźwięku, jeśli robię to przy prędkościach większych niż 50 mil na godzinę.
Dźwięk jest mniej częsty w chłodniejszą pogodę, a bardziej częsty w cieplejszą pogodę.
Słyszę ten dźwięk również wtedy, gdy przejeżdżam przez nierówności, ale zdarza się to losowo i niezbyt często. Nigdy nie mogę manipulować dźwiękiem podczas przejeżdżania przez nierówność. Jest to całkowicie losowe i może zdarzyć się w około 10% przypadków.
To tak, jakby dźwięk pojawiał się, gdy następuje nagła zmiana ruchu.
Zastanawiałem się, czy to mocowania silnika, jednak nie odczuwam wibracji silnika, jest niewielki ruch w silniku podczas zmiany biegów, ale niewielki ruch jest normalny w moim rozumieniu.
Oto film z dźwiękiem.
Cześć, czy kiedykolwiek dowiedziałeś się, co było przyczyną tego dźwięku stukania, który wydawał Twój samochód podczas losowego przyspieszania i gwałtownego hamowania? Obejrzałem cały Twój film i chociaż mój samochód jest o wiele starszy, ma ten sam dźwięk. Wszelkie informacje są mile widziane.

Dzięki,
Anthony
 
#18 ·
Hej, mam nadzieję, że możecie mi pomóc zawęzić problem, który mam od 18 miesięcy. I wydaje się, że żaden mechanik nie może tego rozgryźć.

Zawsze, gdy przyspieszam na tyle, że można poczuć całkowitą zmianę ruchu, słyszę ten dźwięk stukania dochodzący ze środka lub strony pasażera samochodu. Moja żona myśli, że brzmi to jak trzask. Słyszę ten dźwięk również wtedy, gdy hamuję na tyle mocno, że można poczuć nagłe przesunięcie do przodu. Jeśli hamuję w spokojnym tempie lub stopniowo, nigdy się to nie zdarzy, tylko wtedy, gdy mocno nacisnę na hamulce, aby spowodować przesunięcie do przodu.
Jedną z rzeczy, które zauważyłem, jest to, że mogę manipulować dźwiękiem, gdy przyspieszam, ale nie mogę manipulować dźwiękiem, dopóki nie zahamuję/zwolnię, a gdy zahamuję, mogę ponownie przyspieszyć, aby spowodować dźwięk. To samo dotyczy hamowania, gdy zahamuję, nie mogę ponownie manipulować dźwiękiem, dopóki znowu nie przyspieszę. Mam nadzieję, że to ma sens.

Zauważyłem to również, gdy powoli podjeżdżam do miejsca parkingowego i wjeżdżam tyłem na to miejsce, nie na wybojach.
Nigdy nie usłyszę tego dźwięku, jeśli robię to przy prędkościach większych niż 50 mil na godzinę.
Dźwięk jest mniej częsty w chłodniejszą pogodę, a bardziej częsty w cieplejszą pogodę.
Słyszę ten dźwięk, gdy przejeżdżam przez nierówności, ale zdarza się to losowo i niezbyt często. Nigdy nie mogę manipulować dźwiękiem podczas przejeżdżania przez nierówność. Jest to całkowicie losowe i może zdarzyć się około 10% czasu.
To tak, jakby dźwięk pojawiał się, gdy następuje nagła zmiana ruchu.
Zastanawiałem się, czy to mocowania silnika, jednak nie odczuwam wibracji silnika, jest niewielki ruch w silniku podczas zmiany biegów, ale niewielki ruch jest normalny, jak rozumiem.
Oto film z dźwiękiem.
Cześć, czy kiedykolwiek dowiedziałeś się, co było przyczyną tego dźwięku stukania, który wydawał Twój samochód podczas losowego przyspieszania i gwałtownego hamowania? Obejrzałem cały Twój film i chociaż mój samochód jest o wiele starszy, ma ten sam dźwięk. Wszelkie informacje są mile widziane.

Dzięki,
Anthony
 
#20 ·
Nie mogłem do końca opisać dźwięków i tego, co je powoduje, dopóki nie natknąłem się na to, gdy szukałem tego problemu w Google. Mam Toyotę Corollę z 2015 roku z przebiegiem poniżej 100 tys. mil, a hałas w ostatnich miesiącach znacznie się nasilił i stał się głośniejszy. Nikt nie zorientował się, co się dzieje, więc jestem ciekaw, czy ktoś inny znalazł problem w swoim samochodzie?
 
#21 ·
Nie mogłem do końca opisać dźwięków i tego, co je powoduje, dopóki nie natknąłem się na to, gdy szukałem tego problemu w Google. Mam Toyotę Corollę z 2015 roku z przebiegiem poniżej 100 000 mil, a hałas w ostatnich miesiącach znacznie się pogorszył i stał się o wiele głośniejszy. Nikt nie zorientował się, co się dzieje, więc jestem ciekaw, czy ktoś jeszcze znalazł ten problem w swoim samochodzie?
Najwyraźniej jest to powszechny problem z obszarem hamulców, prawdopodobnie zaciskami, z tego co czytałem gdzie indziej. Kiedy hamujesz normalnie, słyszysz albo 1 stuknięcie, albo głównie 2 stuknięcia, po jednym z każdej strony samochodu przy kołach, kiedy odjeżdżasz, dostajesz 1 stuknięcie lub 2 stuknięcia w ten sam sposób, jakby coś się zwalniało, np. zacinające się zaciski.

Jeśli hamujesz bardzo delikatnie do zatrzymania, nie stuka. Jeśli nie hamujesz i toczysz się do zatrzymania na wzniesieniu, a następnie przyspieszasz, to nie wiesz, więc zdecydowanie związane z hamulcami.