Toyota Forum banner

2024 RAV4 Prime Dashboard / voorste aanhoudende rammel - verwarmingskern?

444 views 11 replies 4 participants last post by  ukrkoz  
#1 ·
Mijn in Japan gebouwde Prime met 11.000 mijl heeft een rammel die lijkt te komen uit het voorste interieur/dashboardgedeelte, achter het middenscherm. Het is het meest uitgesproken op asfaltwegen met een korrelige textuur bij een snelheid van 15-30 mph en maakt me gek. Ik ben er al eens mee naar de dealer geweest, maar ze konden het niet horen op de weg waarop ze reden (natuurlijk), dus zeiden ze dat ze niets konden doen, tenzij ik $200-400 wilde betalen om het verder te proberen te diagnosticeren, zonder beloften of garantie. Ik heb alle dingen gecontroleerd die werkten tegen rammelen op mijn vorige 3 RAV's, de spiegels, de zonnebrilhouder, de zonnekleppen, enz. Ik heb het middenscherm, het bedieningspaneel van de airconditioning, het dashboardkastje eruit gehaald, de bekleding rond en onder het stuurwiel, de kickpanelen, de binnenspiegel verwijderd, de pad onder de motorkap verwijderd om de rammelende ruitenwisserslangen vast te zetten, enz. Er is niets in de ventilatieopeningen gevallen (de dealer zei dat dat misschien het geval was). De banden opnieuw laten balanceren. Geen geluk, het rammelt nog steeds. Het enige wat ik kon vinden door op internet te zoeken, zijn verschillende mensen met hetzelfde probleem, geen hulp van de dealer en een man die zei dat het een probleem met de kachelkern was dat is opgelost en gecorrigeerd. Heeft iemand anders dit ervaren of suggesties of oplossingen?

#2 ·
Is het plastic of metaal gerammel?
Er kan iets tijdens de montage in het dashboard verloren zijn gegaan. Gebeurt.
Vroeger hadden Camrys een groot probleem met rammelende dashboardpanelen, Toyota ontwikkelde zelfs een TSB en een reparatieset daarvoor. 2007 TCH-generatie. Piepen en rammelen.
De kachelradiator zit aan de voeten van de passagierskant. Trouwens, je kunt het dashboardkastje vrij gemakkelijk verwijderen, en dat opent een aanzienlijke toegang tot de binnenkant van het dashboard. De kachelradiator zit er direct achter. Ventilator en kern.
Als het ergens bovenaan zit, heb je pech, man, dan moet je het dashboard uit elkaar halen.

#3 ·
Is het plastic of metaal gerammel?
Er kan iets tijdens de montage in het dashboard verloren zijn gegaan. Gebeurt.
Vroeger hadden Camrys een groot probleem met rammelende dashboardpanelen, Toyota ontwikkelde zelfs een TSB en een reparatieset daarvoor. 2007 TCH's generatie. Piept en rammelt.
De kachelkern zit bij de voeten aan de passagierskant.
Als het ergens bovenaan zit, pech gehad, man, dan moet je het dashboard uit elkaar halen.
Klinkt meer metaalachtig en helaas meer aan de bovenkant. Ik ben bang dat als de dealer het dashboard uit elkaar haalt, ik uiteindelijk andere problemen krijg.

#4 ·
Waar. Heeft u naar de afdekking gekeken? Het is vrij eenvoudig om er te komen en het zit direct achter de rand van het dashboard. Veel metaal daar.
Probeer ook, indien mogelijk, een goede recorder te krijgen en het geratel op te nemen en aan de dealer te presenteren. Ze hebben daadwerkelijk "oren" die ze op verschillende componenten kunnen plaatsen om de oorsprong van het geluid te lokaliseren. Ik heb dit laten doen aan mijn NX200-ophanging.

#8 ·
Klopt. Heb je naar de motorkap gekeken? Het is vrij eenvoudig om erbij te komen en het zit direct achter de rand van het dashboard. Veel metaal daar.
Probeer ook, indien mogelijk, een goede recorder te krijgen en het geratel op te nemen en aan de dealer te presenteren. Ze hebben daadwerkelijk "oren" die ze op verschillende componenten kunnen plaatsen om de oorsprong van het geluid te lokaliseren. Ik heb dit laten doen aan mijn NX200-ophanging.
Ik hoop dat dit niet met een uurtarief kwam.

#11 ·
Crowley? Wat is dat?
Wat is crowls? Ik
Klopt. Heb je naar de cowl gekeken? Het is vrij gemakkelijk om erbij te komen en het zit direct achter de rand van het dashboard. Veel metaal daar.
Ik heb de ruitenwisserarmen en de plastic cowl verwijderd, geen succes, het geratel is nog steeds aanwezig.