Hé jongens,
Het is de eerste keer dat ik hier post, maar ik ben zo'n beetje ten einde raad. (wat achtergrondinformatie voor het geval het relevant is) Ongeveer een maand geleden schoot al mijn koelvloeistof uit mijn motor via de waterpomp en oververhitte mijn motor. Ik liet hem afkoelen en startte hem opnieuw, geen problemen (was bang dat ik een koppakking had opgeblazen of iets had beschadigd). Ik heb de waterpomp, distributieriem en spanner vervangen. Ongeveer een week later kreeg ik tegelijkertijd een p0330- en p0325-code "Klopsensor 1 en klopsensor 2". Ik heb beide klopsensoren en de kabelboom vervangen, de aansluitingen gecontroleerd, ze beschermd met diëlektrisch vet, ik heb de codes gewist en ze kwamen meteen terug nadat ik ongeveer anderhalve kilometer had gereden. Ik heb tientallen forums doorzocht en sommige mensen noemden aarding op de ECU die scheuren en problemen veroorzaken met de klopsensoren, dus ik heb die eruit gehaald en de soldeer op die punten opnieuw gesmolten, nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb alle aarding gecontroleerd die ik had losgekoppeld toen ik aan de distributieriem werkte, ze geschuurd, schoongemaakt en weer aangesloten, nog steeds hetzelfde probleem. Elke keer als ik de codes wis, komen ze allebei meteen terug. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik denk dat ik mijn ECU zou kunnen vervangen, maar ik weet niet of dat iets gaat oplossen en ik haat het om te gokken. Tips?
Opmerking: Ik heb gezien dat mensen op forums aanbevelen om de klopsensoren te verplaatsen naar de motorsteunbeugel en de 2 aansluitingen samen te voegen tot 1, maar ik zou ECHT willen weten wat het probleem is, want er is geen reden waarom het niet zou moeten werken.
Het is de eerste keer dat ik hier post, maar ik ben zo'n beetje ten einde raad. (wat achtergrondinformatie voor het geval het relevant is) Ongeveer een maand geleden schoot al mijn koelvloeistof uit mijn motor via de waterpomp en oververhitte mijn motor. Ik liet hem afkoelen en startte hem opnieuw, geen problemen (was bang dat ik een koppakking had opgeblazen of iets had beschadigd). Ik heb de waterpomp, distributieriem en spanner vervangen. Ongeveer een week later kreeg ik tegelijkertijd een p0330- en p0325-code "Klopsensor 1 en klopsensor 2". Ik heb beide klopsensoren en de kabelboom vervangen, de aansluitingen gecontroleerd, ze beschermd met diëlektrisch vet, ik heb de codes gewist en ze kwamen meteen terug nadat ik ongeveer anderhalve kilometer had gereden. Ik heb tientallen forums doorzocht en sommige mensen noemden aarding op de ECU die scheuren en problemen veroorzaken met de klopsensoren, dus ik heb die eruit gehaald en de soldeer op die punten opnieuw gesmolten, nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb alle aarding gecontroleerd die ik had losgekoppeld toen ik aan de distributieriem werkte, ze geschuurd, schoongemaakt en weer aangesloten, nog steeds hetzelfde probleem. Elke keer als ik de codes wis, komen ze allebei meteen terug. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik denk dat ik mijn ECU zou kunnen vervangen, maar ik weet niet of dat iets gaat oplossen en ik haat het om te gokken. Tips?
Opmerking: Ik heb gezien dat mensen op forums aanbevelen om de klopsensoren te verplaatsen naar de motorsteunbeugel en de 2 aansluitingen samen te voegen tot 1, maar ik zou ECHT willen weten wat het probleem is, want er is geen reden waarom het niet zou moeten werken.