Toyota Forum banner

Hoe Toyota Smart Key (Push to Start) uit te schakelen

1 reading
76K views 16 replies 8 participants last post by  Lander04084  
#1 ·
Als u een Toyota-auto of -vrachtwagen met het Smart Key-systeem heeft, wist u dan dat u deze kunt uitschakelen om diefstal te voorkomen?
U moet deze echter opnieuw inschakelen om uw auto te starten.
Houd de ontgrendelknop ingedrukt en druk twee keer op de vergrendelknop

Hoewel deze video het op een vrachtwagen demonstreert, werkt het ook op de Camry, Corolla & RAV4

#3 ·
Dus hoe schakel je het weer in?
Schakelt dit de fob uit om uit te zenden, of doet het iets met het autosysteem zodat geen enkele fob iets zal doen?
Het proces schakelt de sleutelhanger slechts tijdelijk uit. Ik vind het overdreven om het een methode te noemen om "diefstal te voorkomen". Het wordt in de handleiding van de eigenaar aangeduid als een "Batterijbesparingsfunctie" voor de smart key. Wat het in feite doet, is de radio-ontvanger in de smart key uitschakelen. Het doet niets met het voertuig,... alleen met de smart key. Druk op een willekeige knop om de smart key weer in te schakelen.
Image

(Vastlegging van pagina 113 van de 2018 Toyota Avalon Owners Manual. Andere handleidingen zijn vergelijkbaar.)

#4 ·
Yep... Heb het net bevestigd met de mijne.
Ik heb de mijne "uitgeschakeld". Liep naar buiten, geen reactie op het aanraken van de deurgreep, geen binnenverlichting toen ik naderde. Ging terug en haalde de sleutels van mijn vrouw, alles reageerde normaal. De auto "luisterde" nog steeds naar de fob.
Ik heb de fob van mijn vrouw "in slaap" gebracht, ben buiten bereik gegaan en heb op de "vergrendel"-knop gedrukt om mijn fob weer wakker te maken, ben toen terug naar de auto gegaan en het werkte prima.... de fob van mijn vrouw werkte niet.

Begon deze video's een paar weken geleden te zien... een van de eersten was een verkoper van een dealer die veel YT-video's plaatst, en anderen zijn gevolgd.

Ze verzinnen verhalen dat de procedure het systeem in het voertuig uitschakelt, zodat het niet scant naar de fob... het enige wat het doet is de fob in slaap brengen zodat deze niet luistert naar de ping van het voertuig.
Het is absoluut geen diefstalpreventieve maatregel. Je moet je fob wakker maken om met je auto te rijden, en als iemand je fob gaat klonen met een tablet, dan zullen ze het doen als je in- of uitstapt voordat je de fob uitschakelt.

#5 ·
Trouwens, dit is een handige truc om de smart key van mijn vrouw in de kofferbak te vergrendelen wanneer we weg zijn en ze haar handtas in de auto wil laten liggen in plaats van mee te nemen. Als haar smart key ingeschakeld blijft, kunnen de deuren van de auto niet op slot, omdat haar sleutel in de auto zit. Het uitschakelen van haar smart key is de oplossing.

Op sommige Toyota's is er een optie voor een accessoire met een combinatie-slot touchpad dat aan de voorruit kan worden toegevoegd. Deze truc zou handig zijn als je het touchpad hebt en je sleutel in de auto wilt vergrendelen. Een goed voorbeeld van een handig moment is als je gaat sporten en je geen sleutel mee wilt nemen tijdens het sporten.

• Like
Reactions: BMR and cb91710
#14 ·
@quaaloose, start een andere thread zodat deze aan je project kan worden gewijd. Het zal het gemakkelijker maken om je op je problemen te concentreren. Dit is davinlps thread over het uitschakelen van een smart-key. Ik zal in je nieuwe thread antwoorden wat ik kan. Hopelijk kunnen anderen ook met hun suggesties meedoen. Als je wilt zien wat ik heb gedaan, is er een link naar wat ik heb gedaan in mijn handtekening.

#16 ·
Ik brak de sleutel van mijn 2013 Toyota Corolla af van mijn sleutelhanger. Het lijkt erop dat ze ze heel goedkoop maken en de hoofdprijs vragen voor duplicaten. Ik denk dat zo'n probleem wijst op een defecte sleutelhanger/sleutel, Toyota ziet het anders. Ik heb wel een kopie van de sleutel zonder de sleutelhanger (die alleen op het kofferslot werkt). Kan ik het smart key-systeem uitschakelen zodat ik gewoon de nieuwe sleutel zonder sleutelhanger kan gebruiken? Dealers vragen bijna $500,00 om het hele ding te vervangen. Roof. Het probleem lijkt het elektronische apparaat in de sleutelhanger te zijn. Als het eruit gehaald en in een vervangende sleutelhanger geplaatst zou kunnen worden, zou het dan werken?