Toyota Forum banner

Problem z resetowaniem TPMS/TPWS w Camry LE Hybrid z 2019 roku

25K views 40 replies 10 participants last post by  cdn-tch  
#1 ·
Cześć wszystkim, mam problemy z resetowaniem TPWS (wyłączeniem kontrolki ostrzegawczej TPMS). Oto szczegóły i szczegóły:

2019 Camry LE Hybrid
Wyświetlacz 4,2 cala
Kupiłem 4 nowe felgi aluminiowe i TPMS online w Discount Tire
Miejscowy warsztat opon zainstalował koła/opony/TPMS

Nigdy nie zauważyłem kontrolki ostrzegawczej ciśnienia w oponach po zamontowaniu kół (nie mówię, że kontrolka nie była włączona – nie zauważyłem tego). Następnego dnia wybraliśmy się w długą podróż i zauważyliśmy kontrolkę ostrzegawczą. Zjechałem do warsztatu opon i ciśnienie w oponach po stronie kierowcy było o ponad 5 funtów za wysokie. Warsztat wyregulował ciśnienie i pomyślałem, że jeśli kontrolka się nie wyłączy, naprawię to później.

Postępowałem zgodnie z instrukcjami zawartymi w instrukcji; kilka razy; i nie mogę wyłączyć światła. Docieram do momentu, w którym wybieram <Zmień koło> lub <Ustaw ciśnienie> (próbowałem obu opcji) i naciskam przycisk <OK>. „Kontrolka ostrzegawcza ciśnienia w oponach” powinna mignąć 3 razy i NIGDY tego nie robi, bez względu na to, jak długo naciskam/przytrzymuję przycisk OK!

Czy ktoś wie, dlaczego kontrolka ostrzegawcza ciśnienia w oponach nie miga 3 razy, gdy przytrzymuję przycisk OK?

Dzięki! Alan

ps: Zawsze znałem system ciśnienia w oponach jako TPMS, ale Toyota używa OBU akronimów TPMS i TPWS w instrukcji!?!?
 
#2 ·
#3 ·
Lokalny warsztat oponiarski nie zaprogramował Twojego komputera pokładowego (ECU) z nowymi identyfikatorami TPMS. Dlaczego po prostu nie przeniosłeś oryginalnego TPMS z oryginalnych kół? Będziesz musiał zabrać koła z powrotem (wraz ze swoim samochodem) i zlecić lokalnemu warsztatowi oponiarskiemu zaprogramowanie komputera pokładowego (ECU) nowymi identyfikatorami TPMS. Może to być bardzo kosztowne, ponieważ dealer Toyoty zmusi Cię do zakupu czujników TPMS Toyoty (PMV-C015) i obciąży Cię kosztami przeprogramowania (400 $ za cztery TPMS i 200 $ za instalację i programowanie).
 
#4 ·
Twój lokalny warsztat opon nie zaprogramował Twojego ECU z nowymi identyfikatorami TPMS. Dlaczego po prostu nie przeniosłeś oryginalnych TPMS z oryginalnych kół? Będziesz musiał zabrać koła (wraz z samochodem) z powrotem i zlecić lokalnemu warsztatowi opon zaprogramowanie Twojego ECU z nowymi identyfikatorami TPMS. Może to być bardzo kosztowne, ponieważ dealer Toyoty zmusi Cię do zakupu czujników TPMS Toyoty (PMV-C015) i naliczy opłatę za przeprogramowanie (400 $ za cztery TPMS i 200 $ za instalację i programowanie).
Dzięki za szybką odpowiedź! Oryginalne TPMS znajdują się w innym zestawie felg aluminiowych, które mają opony zimowe z kolcami - gdzie mieszkamy, nazywa się "Gateway to Mt Hood", a do tego bardzo strome ulice.

TPMS, które kupiłem, miały być do "mojego" samochodu (rozmawiałem z Discount Tire "online", przez telefon dość sporo). Zabrałem samochód z powrotem do warsztatu opon dziś rano i ustawili identyfikatory TPMS. Ponieważ obejrzałem film, jak to zrobić (nie mam wszystkich narzędzi do tego), w pewnym stopniu znam "proces". Warsztat wykonał proces odwrotnie niż widziałem na filmie i zajęło im dużo czasu, aby ustawić TPMS.

Dzięki za potwierdzenie tego, co myślałem - dealer Toyoty jest bardzo dumny ze swoich cen! lol Oto, co zapłaciłem: 180 $ za 4 czujniki TPMS; zamontowano 4 opony zimowe na felgach aluminiowych, które były na samochodzie (które miały standardowe TPMS) i wyważono, zamontowano TPMS na nowych felgach aluminiowych i zamontowano standardowe opony (które były na samochodzie) i wyważono i zamontowano na samochodzie za 120 $!

Zakładam, że skoro identyfikatory TPMS zostały ustawione dla tego samochodu, mogę wykonać procedurę TPWS, <Change Wheels> w celu zresetowania kontrolki (jeśli się zaświeci), gdy przełączę opony zimowe?
 
#13 ·
Nie mam J-vin camry.

Założyłem moje zimowe koła z nowym zestawem czujników. Nie zaprogramowałem nowych identyfikatorów (Techstream z jakiegoś powodu mi na to nie pozwolił). Po prostu postępowałem zgodnie z procedurą ponownej nauki w instrukcji (zajęło to cały weekend). TPMS działa teraz dobrze. Jeśli sprawdzę w Techstream, pokazuje nowe identyfikatory.

Kiedy nadejdzie lato, założę moje letnie koła i po prostu powtórzę tę samą procedurę. Nie trzeba iść do dealera, nic programować, nie potrzeba specjalnego narzędzia, nic. Po prostu postępuj zgodnie z procedurą w instrukcji.
 
#14 · (Edited)
Nie mam Camry z J-vin.

Założyłem moje zimowe koła z nowym zestawem czujników. Nie zaprogramowałem nowych identyfikatorów (Techstream z jakiegoś powodu mi na to nie pozwolił). Po prostu postępowałem zgodnie z procedurą ponownej nauki w instrukcji (zajęło to cały weekend). TPMS działa teraz dobrze. Jeśli sprawdzę w Techstream, pokazuje nowe identyfikatory.

Gdy nadejdzie lato, założę moje letnie koła i po prostu powtórzę tę samą procedurę. Nie trzeba iść do dealera, nic programować, żadnych specjalnych narzędzi, nic. Po prostu postępuj zgodnie z procedurą w instrukcji.
Hej gabpaq88, twoje doświadczenie jest tym, czego oczekiwałem w moim pojeździe. Zakładam, że zleciłeś montaż kół, TPMS i opon w "warsztacie". Zakładam, że warsztat zidentyfikował Twój TPMS (jak myślałem, że zrobił to mój warsztat - ale nie zrobił).

Obawiam się (ponieważ mój warsztat miał trudności z ustawieniem TPMS), że usunęli identyfikator TPMS moich opon zimowych, które mają w sobie standardowy TPMS i nie są teraz zamontowane w samochodzie. Ponieważ kupiłem narzędzie ATEQ TPMS Quickset Reset Tool, mogę upewnić się, że wszystko jest poprawnie zidentyfikowane, aby móc użyć procedury TPWS, <Change Wheels> do zresetowania kontrolki ostrzegawczej, jeśli zaświeci się podczas zmiany kół. Jeśli nie będę mógł tego zrobić za pomocą procedury TPWS pojazdu, będę miał narzędzie do zresetowania kontrolki.
 
#15 ·
Mój warsztat opon nie zrobił nic w sprawie mojego TPMS. Dałem czujniki mechanikowi. Powiedziałem mu, żeby je założył zamiast zwykłych zaworów i że sam zajmę się programowaniem. Mój TPMS nie działał po wyjeździe z warsztatu. Nie ma znaczenia, czy Twoje identyfikatory zostały wyczyszczone. Samochód sam nauczy się nowych. Nie jestem pewien, dlaczego u Ciebie to nie zadziałało, ale myślę, że po prostu nie dałeś mu wystarczająco dużo czasu na ponowne nauczenie się kodów.
 
#17 ·
Nie ma znaczenia, czy Twoje identyfikatory zostały wyczyszczone. Samochód sam nauczy się nowych. Nie jestem pewien, dlaczego u Ciebie to nie zadziałało, ale myślę, że po prostu nie dałeś mu wystarczająco dużo czasu na ponowne nauczenie się kodów.
Dzięki za odpowiedź. Dzień po zamontowaniu nowych kół, opon i TPMS przejechałem co najmniej 600 mil (z dala od domu w podróży) przez 9 dni (jeżdżąc codziennie). Sprawdziłem ciśnienie w oponach i "żyłem z" włączoną lampką ostrzegawczą, wiedząc, że zajmę się zresetowaniem światła po powrocie do domu (w ten ostatni weekend). Nie jestem pewien, ile czasu (mil lub czasu) zajmuje samochodowi "ponowne uczenie się" - samemu, ale myślę, że było to mnóstwo czasu i czasu jazdy?
 
#20 ·
Jeśli zdobędę zestaw kół startowych z innego Camry, czy będę miał trudności z ich ustawieniem dla mojego samochodu?
Nie podałeś swojego modelu, a mój to '19 Camry LE (Hybrid), który wydaje się być inny niż inne modele Camry. Być może warto założyć inny post i wymienić "szczegóły" swojego samochodu i komponentów. Moim zdaniem: Twoje TPMS nie zostały zidentyfikowane w Twoim pojeździe - jedna z odpowiedzi w tym wątku brzmiała: samochód "nauczy się" TPMS - ale jeśli przeczytasz moje doświadczenia - nigdy się to nie wydarzyło.
 
#26 · (Edited)
Powinieneś być w stanie, tak. Szczerze mówiąc, procedura ponownej nauki nie jest najlepsza. Może zająć dużo czasu (dużo więcej niż 10-30 minut wspomnianych w instrukcji) i nie ma żadnej informacji zwrotnej z samochodu. Tylko kontrolka TPMS, która czasami miga. Nigdy nie jesteś pewien, co robi samochód. Czy wciąż szuka czujników? Czy się poddał? Kto wie. Osobiście się poddałem, ale w końcu znalazł moje czujniki po weekendzie jazdy.
 
#28 · (Edited)
AKTUALIZACJA: Mieliśmy w tym roku niezwykle łagodną zimę i w końcu zapowiadają śnieg - więc właśnie zamieniłem moje felgi aluminiowe/opony na moje felgi aluminiowe/opony zimowe z kolcami. Zestaw opon zimowych ma oryginalne czujniki TMPS w kołach.

Teraz naprawdę muszę udawać niewiedzę w kwestii całego problemu TPMS/TPWS. Zawsze myślałem, i ludzie komentowali w tym poście, że "samochód" wykryje i zidentyfikuje wszelkie/nowe czujniki TPMS. Ponieważ felgi aluminiowe/opony, które właśnie zdjąłem, miały nowe czujniki TMPS, sklep z oponami musiał zidentyfikować każdy czujnik/oponę, a następnie podłączyć swoje narzędzie do mojego ECU, aby przypisać identyfikatory. Kupiłem to narzędzie ATEQ Quickset Tool, aby przechowywać moje letnie i zimowe opony TPMS/ID. Odczytałem z mojego ECU identyfikatory opon letnich i zapisałem je na moim komputerze (w oprogramowaniu, które zostało dostarczone).

Naprawdę się bałem, kiedy założyłem moje opony zimowe (ponieważ nie miałem identyfikatorów dla czujników TPMS), że będę musiał je ponownie zidentyfikować dla pojazdu - mimo że były to oryginalne czujniki TPMS. Użyłem funkcji <Zmień koła> w systemie mojego samochodu. Zapytałem mojego gościa ze sklepu z oponami, a on powiedział, że ponieważ czujniki były już w samochodzie, samochód je zapamięta. Długa historia - ale założyłem moje opony zimowe i nie zapaliła się żadna lampka ostrzegawcza!!!!! Podłączyłem narzędzie ATEQ i odczytałem identyfikatory TPMS moich opon zimowych i załadowałem je do oprogramowania.

Identyfikatory TPMS dla opon zimowych SĄ IDENTYCZNE z identyfikatorami opon letnich!!!!! Czuję, że zmarnowałem dobre pieniądze na to narzędzie ATEQ Quickset Tool, bez dobrego powodu. Czy jest ktoś, kto może powiedzieć, do czego to narzędzie jest dobre - zmiana opon (wydaje się, że moje wykryje zmianę w obracających się oponach/identyfikatorach TPMS)?!?

Dzięki
 
#30 ·
Numery identyfikacyjne TPMS dla opon zimowych są IDENTYCZNE z numerami identyfikacyjnymi opon letnich!!!!! Czuję, że zmarnowałem dobre pieniądze na to narzędzie ATEQ Quickset bez powodu. Czy jest ktoś, kto może powiedzieć, do czego to narzędzie jest dobre - zmiana opon (wydaje się, że moja wola odczuje zmianę w obracaniu opon/identyfikatorów TPMS)?!?!
Czy sklonowałeś identyfikatory TPMS na podstawie oryginalnych czujników TPMS? Nie sądzę, żeby tak było w Twoim przypadku. Nie ma możliwości, aby dwa zestawy czujników miały identyczne identyfikatory, chyba że nowe są sklonowane. IMHO, nie sądzę, żeby nowe identyfikatory TPMS zostały zaprogramowane na Twoim ECU (Jak można zaprogramować nowe identyfikatory na ECU, jeśli nie znasz identyfikatorów). Jeździłem moim 2019 RAV4 bez czujników TPMS, ale ostrzeżenie otrzymałem dopiero kilka tygodni później po przejechaniu dłuższego dystansu. Jeśli jeździsz na stosunkowo krótkich dystansach, a Twój Camry jest zaparkowany w pobliżu kół z oryginalnym TPMS, możesz nie napotkać problemu z kontrolką ostrzegawczą TPMS. Używam mojego ATEQ Quickse do aktywnej zmiany identyfikatorów TPMS.
 
#35 ·
Pomyślałem, że skoro kontrolka zapaliła się po serwisie samochodu (a jest na gwarancji), to dealer Toyoty to naprawi. Jakże się myliłem. Ponieważ mam opony i felgi (oraz montaż/ponowny montaż czujników TPMS) zrobione w warsztacie oponiarskim, nie udzielą gwarancji na pracę, która nie została wykonana przez dealera!!! Mimo że koła w pojeździe mają oryginalne/fabryczne czujniki TPMS, zostały one "zdemontowane i ponownie zamontowane" przez warsztat oponiarski, a nie przez warsztat Toyoty, powiedzieli, że warsztat oponiarski mógł uszkodzić czujniki podczas ich montażu.
Zastanawiam się, ilu dealerów naprawiłoby ten problem za darmo lub w ramach gwarancji. 1 na 1000 czy 1 na 10 000? Mam nadzieję, że Twój problem z TPMS został rozwiązany.
 
#38 ·
Nienawidzę otwierać starego wątku, ale mam pewne problemy z TPMS (2018 Camry LE). Zamówiłem zestaw kół/opon od Fitment Industries. Spodziewałem się problemów z czujnikami, ale ku mojemu zaskoczeniu nigdy nie dostałem kontrolki ostrzegawczej TPMS podczas montażu nowych kół/opon.

Po przejechaniu około 300 mil zapaliła się kontrolka ostrzegawcza, prawdopodobnie migała przez minutę, a następnie zaświeciła się na stałe (dzieje się tak również podczas uruchamiania samochodu). Samochód nie pozwala mi na żaden reset z menu „ustawienia pojazdu” na ekranie informacyjnym deski rozdzielczej.

Myślę, że czujnik uległ awarii, ponieważ wszystko wydawało się działać przez około 300 mil. Ustawiam wszystkie ciśnienia na 35 psi przed instalacją, nadal 35 psi. Więc myślę, że jedyną opcją jest zlecenie dealerowi lub warsztatowi oponiarskiemu próby ustalenia, który czujnik jest uszkodzony za pomocą ich narzędzia skanującego. Oczywiście Fitment nie wysłał mi żadnych numerów rejestracyjnych dla żadnego z czujników. Jeśli to nie uszkodzony czujnik, to może czujniki muszą zostać ponownie zarejestrowane w ECU?

Wszelkie pomysły, co dalej, będą mile widziane. Dzięki.
 
#39 ·
Nienawidzę otwierać starego wątku, ale mam pewne problemy z TPMS (2018 Camry LE). Zamówiłem zestaw kół/opon od Fitment Industries. Spodziewałem się problemów z czujnikami, ale ku mojemu zaskoczeniu nigdy nie dostałem kontrolki ostrzegawczej TPMS podczas montażu nowych kół/opon.

Po przejechaniu około 300 mil zapaliła się kontrolka ostrzegawcza, prawdopodobnie migała przez minutę, a następnie zaświeciła się światłem ciągłym (robi to również podczas uruchamiania samochodu). Samochód nie pozwala mi na żaden reset z menu „ustawienia pojazdu” na ekranie informacyjnym deski rozdzielczej.

Myślę, że czujnik uległ teraz uszkodzeniu, ponieważ wszystko wydawało się działać przez około 300 mil. Ustawiam wszystkie ciśnienia na 35 psi przed instalacją, nadal 35 psi. Więc myślę, że moją jedyną opcją jest zlecenie dealerowi lub warsztatowi opon, aby spróbowali dowiedzieć się, który czujnik jest uszkodzony, używając swojego narzędzia skanującego. Oczywiście Fitment nie wysłał mi żadnych numerów rejestracyjnych dla żadnego z czujników. Jeśli to nie uszkodzony czujnik, to może czujniki muszą zostać ponownie zarejestrowane w ECU?

Wszelkie pomysły, dokąd się udać, byłyby mile widziane. Dzięki.
Skontaktuj się z Fitment. Zabrałbym to do Discount Tire przed salonem, jeśli masz ich w swojej okolicy, zwłaszcza jeśli kupiłeś od nich w przeszłości. Dostaję wszystkie moje rzeczy przez nich z jakiegoś powodu.
 
#41 ·
W moim 2018 roku system może obsłużyć 2 komplety po 4 opony, dlatego w menu jest opcja zamiany. Mój dealer powiedział, że technik musiał się nauczyć, jak to zrobić, ponieważ przypadkowo byłem jednym z pierwszych, którym to robili.

Alternatywą, szczególnie dla tych, którzy mogą zaprogramować tylko 1 komplet opon, jest zakup czujników TPMS, które można skonfigurować tak, aby "klonowały" istniejące identyfikatory z głównego kompletu opon.